دیدگاه شرکت‌کنندگان در کارگاه‌ها

دیدگاه خانم باقریان؛‌ کارشناس ارشد علم اطلاعات 

درباره کارگاه کوچینگ پژوهش مولد

کارگاه بسیار عالی و جالبی بود. نسبت به انواع کارگاه های مربوط به حوزه پژوهش که تا به حال شرکت کرده بودم، بسیار متفاوت بود و ای کاش کلاس های درس روش تحقیق دانشگاه های ما هم به این سبک و سیاق برگزار می شد و آن وقت بود که ما با این همه مشکلات در حوزه پژوهش روبرو نبودیم. دید و نگاه خود من بسیار تغییر پیدا کرد و متوجه شدم بعضی مسیرها را اشتباه طی کرده‌ام. یکی از ویژگی های متفاوت این کارگاه نسبت به کارگاه های دیگر پویایی آن بود که فرد متوجه گذشت زمان نمی‌شد چرا که تنها استاد متکلم وحده نیست و بیش از آن فرد شرکت کننده در کارگاه است که باید اظهار نظر کند و همین مانع از خستگی فرد می شود و اینکه کل زمان کارگاه به تبادل اطلاعات بین استاد و شرکت کننده سپری می شود .امیدوارم شاهد گسترش و رونق هر چه بیشتر این کارگاه ها باشیم و از خانم دکتر نظری هم که به عنوان پیشگام در این عرصه وارد شده اند و عاشقانه و پرانرژی این کارگاه را برگزار کردند بسیار تشکر می کنم.


دیدگاه خانم فاطمه رنجبری؛‌ کارشناس ارشد علم اطلاعات 

درباره کارگاه کوچینگ پژوهش مولد

معمولا کارگاه‌هایی که درمورد انجام پژوهش برگزار می شود، یا خیلی کلی هستند و در مورد بحث‌های روتین مثل انواع روش تحقیق و روش نمونه‌گیری و … که در کتاب‌ها نیز بسیار بحث می‌شود، صحبت می‌کنند. یا اینکه فقط در حوزه موضوعی خاص بحث می‌کنند.
نقطه قوت این کارگاه این بود که بسته به موضوع پژوهش هرشخص، راهکارهای مرتبط با آن موضوع خاص ارائه می‌شود، ولی با این حال، قابل تعمیم به پژوهش‌های دیگر است.
نکته دیگر اینکه شرکت کنندگان در کارگاه، کمترین میزان هارمونی را از لحاظ مراحل مختلف پژوهش داشتند، ولی به گونه‌ای کارگاه مدیریت شد که تمام شرکت‌کنندگان جواب سوالات خود را گرفتند.


دیدگاه خانم فیروزه دخانی؛‌ کارشناس ارشد علم اطلاعات 

درباره کارگاه کوچینگ پژوهش مولد

کارگاه بسیار خوب، سر ساعت و همراه با کارایی بالا برگزار شد.

برای من که به خصوص در عنوان و روش کارم سردرگم بودم بسیار مفید بود. امیدوارم بتوانم از تجریات شما بزرگوار بیشتر بهره ببرم.


دیدگاه خانم حاج باقریان؛‌ کارشناس ارشد علم اطلاعات 

درباره کارگاه کوچینگ پژوهش مولد

کارگاه فوق العاده جذاب و منحصر به فردی بود. حرفایی که تو کارگاه زده می‌شد از حالت تئوری و درس و استاد و شاگردی خارج بود. حُسن این کارگاه روش تدریس خود خانم دکتر بود که نوع تدریس ایشان کارگاه از حالت خستگی و کسل‌کنندگی که در دیگر کارگاه‌ها وجود دارد در امان گذاشته بود.
کاش این نوع کارگاه‌ها بیشتر برگزار می‌شد و اساتید و دست به قلم‌هایِ پژوهش بیشتر به این موضوع می‌پرداختند و گاهی هم در پژوهش‌های خود به عنوان دغدغه به آن نگاه می‌کردند.
در پایان از خانم دکتر نظری نهایت تشکر و سپاسگزاری دارم و توفیقات روزافزون برایشان خواستارم.


دیدگاه خانم معصومه کریمی؛‌ کارشناس ارشد هنر  

درباره کارگاه کوچینگ پژوهش مولد

من نیز با نظر سایر شرکت کنندگان در کارگاه در مورد مدیریت خوب، جذاب بودن، تکراری نبودن و انتقال خوب و درست مفاهیم و تجربیات موافقم.

این کارگاه برخلاف سایر کارگاه‌هایی که به صورت یک روزه و در زمان محدود برگزار می‌شوند، کاملا پویا و دوطرفه بود، تعامل بین شرکت‌کنندگان و مدرس کارگاه ( ویژگی خوب خانم دکتر نظری در اکثر کلاس‌های آموزشی) خیلی خوب انجام شد و در نهایت علیرغم محدود بودن زمان، اکثر شرکت‌کنندگان خندان و پر انرژی با دستی پر از مطالب آموزنده جدید کارگاه را ترک کردند.

به امید ماندگاری پژوهش‌ها و کارگاه‌های این چنینی.


دیدگاه خانم طاهریان؛‌ کارشناس ارشد علم اطلاعات

درباره کارگاه کوچینگ پژوهش مولد

بهترین مزیت این کارگاه این بود که متوجه شدم باید یک انقلاب اساسی در نوع نگرش خود به پژوهش به طور کلی داشته باشم. عادت به روندهای اشتباه و تکرار مداوم این اشتباهات در دانشگاه‌ها پیامدهای منفی زیادی به دنبال خواهد داشت که امیدوارم تداوم چنین کارگاه‌هایی و اشاعه سبک آموزشی آنها به کلاس‌های روش تحقیق جلوی آسیب‌های در حال افزایش را بگیرد.
سپاس از همه دوستان و خانم دکتر که تعامل آنها در مجموع باعث شد کارگاه مفیدی را تجربه کنیم.


دیدگاه خانم صادقی؛‌ کارشناس ارشد علم اطلاعات

درباره کارگاه کوچینگ پژوهش مولد

کارگاهی که گذشت برای من بسیار تکان دهنده و عالی بود.

کارگاه به راستی در تعامل دو طرفه بود و با وجود زمان اندک آن پویا، کامل و راهبردی.

نگرشی که به پژوهش مولد ارائه شد بسیار جای تامل دارد، از خانم دکتر نظری بسیار سپاسگزارم که پا را از مسایل تئوری فراتر گذاشتند و مسایل را برای ما بسیار جذاب و ملموس بیان کردند. نیاز به این گونه کارگاه‌ها، در ابتدای راهِ هر پژوهشگری ضروریست تا مسیر را به درستی انتخاب کرده و ادامه دهد.


دیدگاه خانم اسماعیلی؛ دانشجوی هنرهای تجسمی

درباره کارگاه کوچینگ پژوهش مولد

از شرکت در کارگاه کاربردی شما بسیار خرسندم و امیدوارم در ادامه نیز تجربیات منحصر به فرد شما را در قالب کارگاهی دیگر تجربه کنم. باتوجه به اینکه رشته‌ی تحصیلی‌ام تجسمی بوده است و با حوزه‌ی پژوهش تا حدی نا آشنا! ابتدای کارگاه کمی با مشکل مواجه شدم ولی در انتها بسیار لذت بردم از رویکرد ناب و جدید پژوهش محوارانه‌ی شما استاد گرامی.
البته که ثمره‌ی این کارگاه بی‌نظیر در سایه ی تلاشی مداوم در جهت تحقیق و پژوهش شرکت‌کنندگان به انجام خواهد رسید.


دیدگاه خانم افسانه؛ دانشجوی هنرهای تجسمی

درباره کارگاه کوچینگ پژوهش مولد

کارگاه بسیار عالی و منحصر به فرد بود. مدرس کارگاه سرکار خانم دکتر نظری بسیار با حوصله، خوش برخورد و دارای اطلاعات بسیار جامع و کامل بودند و از هیچ راهنمایی فروگذار نکردند. بسیار ممنون و متشکرم بخاطر برگزاری این کارگاه و راهنمایی‌های مفید شما استاد گرامی.


دیدگاه خانم الهام کاویان‌نسب؛ از شرکت‌کنندگان در رویداد هم‌نت اصفهان

درباره خدمات کوچینگ پژوهش 

خدا رو شکر می کنم که از طریق رویداد هم نت تونستم از خدمات مفید کوچینگ جناب‌عالی استفاده کنم. مباحثی که مطرح شد از نظر محتوا و تازگی در نوع خودش میتونم به جرات بگم بی‌نظیر بود و مهم‌تر از اون وقتی بود که سر کار عالی بعد از سخنرانی پر انرژیتون برای شرکت‌کنندگان گذاشتید در انتقال مباحث بسیار موثر و کارآمد بود. این شیوه ارایه و علاقمندی شما قابل تحسینه.
مباحث ارایه شده از نیازهای اساسی نهادها و شرکت‌های دانش بنیان و تحقیقات علمی است. مهارت‌هایی که لازم است اما کمتر به آن توجه شده است.
سپاس بی پایان از شما برای همراهی ما در رویداد هم نت اصفهان. منتظر دیدار شما در رویدادها و همایش‌های بعدی هستیم!


دیدگاه آقای حسین ثمین؛ از شرکت‌کنندگان در رویداد هم‌نت اصفهان

درباره خدمات کوچینگ پژوهش 

واقعا آموزشتون عالی و کاربردی بود و هم چنین سرعت آموزش شما در عین یادگیری واقعا تحسین برانگیز بود!
با تشکر بچه‌های هم‌نت اصفهان  #hamnet


دیدگاه خانم صدیقه خلیلی؛ دانشجوی ارشد علم اطلاعات

درباره کارگاه کوچینگ پژوهش 

بسیار مفتخرم که افتخار حضور در کارگاه نصیبم شد. در واقع جزء معدود کارگاهایی بود که به جرات می‌توان گفت تمام طول کارگاه مفید و مثمر ثمر بود.

اغلب در اینگونه کارگاه‌ها که من در دوره نگارش پایان‌نامه زیاد شرکت می‌کردم، کل بحث حول محور مسایل عمومی می‌چرخید که در بسیاری از کتب و جزوات و سایت‌ها نیز به آنها اشاره شده است و در واقع قابل دسترس هستند. اما آنچه کارگاه شما را متفاوت و در واقع کاملا متمایز میکند، از نگاه بنده، در چند مورد مطرح است:
۱- تعداد محدود شرکت‌کنندگان که اغلب کمتر از ۱۰ نفر هستند. این خود امکان بررسی پرسش‌ها و موارد پژوهشی همه شرکت‌کنندگان را فراهم می‌کند.
۲- توضیح گام به گام اصول پژوهش در پژوهش‌های در دست انجام؛ که این امر باعث می‌شود هر فرد و به تبع آن درک کل شرکت‌کنندگان از پژوهش از سطح انتزاعی و تئوریک خارج شده و اصول پژوهشی را ملموس درک کنند.
۳- تکرار و تمرین اصول پژوهشی بر روی چندین پژوهش در دست انجام که با توجه به اینکه پژوهشگر نیز خود حاضر است و مسائل به صورت پرسش و پاسخ و در واقع نوعی مناظره مطرح می‌گردند، امکان کسب تجربه‌های ناب را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌آورد.
۴- بیان عملیاتی اندوخته‌های ارزشمند شخص حضرتعالی در انجام فرایندهای پژوهشی طی دست کم ۱۰ سال تجربه علمی و پژوهشی که اعتبار و ارزش این کارگاه‌ها را صدچندان نموده و فرصتی بسیار مغتنم در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهد.
در نهایت خودخواهی امیدوارم تشکیل این کارگاه‌ها در فواصل زمانی بسیار کوتاه صورت پذیرد (با توجه به مشغله های بسیار زیاد حضرتعالی) تا امکان استفاده بیشتر شرکت کنندگان از جمله بنده فراهم شود.
در پناه خداوند باشید.


دیدگاه آقای علی مهدیخانی؛ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان

درباره کارگاه سواد اطلاعاتی 

بنده روز چهارشنبه در کارگاه سواد اطلاعاتی در شهر ارومیه و در دانشگاه فرهنگیان خدمت شما بودم و بسیار از این جلسه لذت بردم.
مطالب ارائه شده توسط شما و دیدگاه‌های نوآورانه شما بسیار اثربخشند و می‌توانند محرکی عالی برای حرکت به سمت موفقیت باشند. بسیار از شما ممنونم و ان شاء الله از این پس از راهنمایی های شما بهره خواهم برد.


دیدگاه خانم شاهد رشیدی؛ دانشجوی ارشد علم اطلاعات

درباره کارگاه پژوهش مولد

افتخار شرکت در کارگاه پژوهش مولد در ایرانداک (شنبه ۵ دی ماه ۹۴) را داشتم. بسیار سپاسگزارم برای به اشتراک‌گذاری صمیمانه و دلسوزانه و پرانرژی تجربیات ارزشمندتان. مطالب ارائه شده ضمن ایجاد انگیزه برای انجام مصمم‌تر پژوهش مولد، ارزش دقت و تمرکز بر مرحله طراحی مدل پژوهش را بیش از پیش روشن نمود.

مشتاق بهره‌مندی از سایر دوره‌های مرتبط با پژوهش مولد هستم. مطالب سایت دوست‌داشتنی شما و اخبار انجمن علمی مدیریت اطلاعات را پیگیری خواهم کرد.
سپاس مجدد؛ روزگار پرخیر و برکت!


دیدگاه خانم شهرزاد مقصودی‌نسب؛ دانشجوی ارشد علم اطلاعات

درباره دورهمی پژوهش مولد

من همیشه فکر می‌کنم انجام یک کار پژوهشی چقدر شبیه این بخش از یکی از اشعار حمید مصدق است:

«شب ما را به سوی صبح سوی سپیده سحری می‌برد».

پژوهشگر در جهانی از نامعلوم‌ها و نقاط تاریک است، اما همین نامعلوم‌ها و تاریک‌ها او را به سوی روشنی آگاهی هدایت می‌کند.  در نشست هفته گذشته و وقتی شما بخش‌های مختلف را توضیح می‌دادید، این شعر در ذهن من تداعی شد.

از نظر من شما نقش پژوهشگر را بسیار پررنگ معرفی کردید، اینکه تصمیم بگیریم آیا می‌خواهیم مولدکار باشیم یا نه. این نکته بسیار مهمی است. یعنی تصمیم می‌گیریم و این تصمیم راهمان را می‌سازد.

برای من همیشه سوال بود که چرا عده بسیاری از دانشجویان و دانشگاهیان همیشه در حال گلایه و ابراز خستگی و … هستند. به نظرم نکته در همین عدم تصمیم‌گیری است.

تجربه شما هم به من ثابت کرد که با وجود تمام خستگی‌ها اما چقدر می‌شود یک کار پژوهشی را دوست داشت و با علاقه ادامه داد و از هر بخش آن لذت برد و حس کرد که هر قدم چگونه ما را به سوی روشنی می‌برد.


دیدگاه خانم شهناز جاودانی؛ کارشناس ارشد علم اطلاعات

درباره دورهمی پژوهش مولد

دور همی روز شنبه ۵ دی ماه ۹۴ آموخته‌های حاصل از سال‌ها تجربیات علمی و آموزشی استادی برجسته و شایسته بود که صادقانه و عاشقانه به اشتراک گذاشته شد. نکته مهم اینکه در پایان جلسه احساسی از رضایتمندی در چهره شرکت‌کنندگان مشهود بود و مرا به یاد شعر:

دستم بگرفت و پا به پا برد تا شیوه راه رفتن آموخت!!!

با آرزوی بهترین ها برای شما استاد ارجمند، همواره در پناه یکتای مهربان باشید.


دیدگاه خانم حنیفه سجادی؛ دانشجوی ارتباطات 

درباره کارگاه پژوهش مولد و ماندگار

بعد از ظهر هشتم اردیبهشت ۱۳۹۵ یک خاطره به یاد ماندنی و سرشار از درس‌های بسیار ناب برایم شد، چراکه با شرکت در کارگاه پژوهش مولد و ماندگار، با بزرگواری آشنا شدم که تجربیات عمیق و دانسته‌های غنی خویش را با شور و حالی فوق‌العاده و عشق و تعهد و ایمان به هدفی بلند که برای خود ترسیم نموده‌اند، با شرکت‌کنندگان سهیم می‌شدند.
البته آنقدر نکات فراوان و شگفتی‌ها بسیار بودند و آنقدر بیان خانم دکتر در عین شیوایی، پر شور بود که گاه به گاه از ایشان جا می‌ماندم..  اما در کل، واقعا کارگاه مفید، مثبت و ارزشمندی بود که به علاقمندان عرصه پژوهش و پژوهشگری پیشنهادش می‌دهم.
با تشکر فراوان


دیدگاه خانم دکتر مریم صراف‌زاده؛ مدرس دانشگاه

درباره کارگاه پژوهش مولد و ماندگار

از تدریس شورانگیز و عاشقانه شما در کارگاه پژوهش مولد بسیار لذت بردم.

سپاس از اینکه افق پژوهش را در دید من گسترده‌تر نمودید. خدا یارتان


دیدگاه آقای ابوذر رمضانی؛ مدیر کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی

درباره کارگاه پژوهش مولد و ماندگار

در کارگاه روز ۸ اردیبهشت ۹۴ با نگرش و تجربیات گرانقدر سرکارعالی آشنا شدیم. امیدوارم بتوانم با مطالعه بیشتر و شرکت در سایر برنامه کارگاهی شما گام‌های مؤثرتر در حوزه پژوهش بردارم.

با تشکر – ابوذر رمضانی


دیدگاه خانم مریم فتاحی؛ دانشجوی ارشد علم اطلاعات 

درباره کارگاه پژوهش مولد و ماندگار

کارگاهتان بسیار مفید بود و از تجربیات ارزنده سرکارعالی استفاده نمودم. امیدوارم بتوانم در سایر کارگاه‌ها هم حضور یابم.


دیدگاه خانم حنیفه سجادی؛ دانشجوی ارتباطات 

درباره کارگاه رزومه‌سازی و خودتوانمندسازی شغلی 

با شرکت در کارگاه “رزومه سازی و خودتوانمندسازی شغلی” (تشکیل شده در تاریخ ۹۵،۲،۲۲)، نکات و درس‌های بی‌شمار دیگری را آموختم.

این بار خود شرکت‌کنندگان کارگاه و اهداف و انگیزه‌هایشان سطحی از شگفت‌انگیزی را برایم به دنبال داشت که مدت‌ها بود تجربه نکرده بودم، چرا که در سال‌های اخیر اکثرا در فضاهایی قرار داشته‌ام که گویا به ندرت اون اهداف و انگیزه‌های جدی برای تحصیل، کار و پژوهش را می‌شد مشاهده کرد.


دیدگاه خانم حنیفه سجادی؛ دانشجوی ارتباطات

درباره کارگاه سواد اطلاعاتی برای تحصیل مولد

 

مطالب ارائه شده در کارگاه “سواد اطلاعاتی برای تحصیل مولد و ماندگار” (تشکیل شده در تاریخ ۹۵،۳،۱۰) بسیار مهم و کاربردی بودند.

برای علاقمندان به پژوهش که به دنبال دستیابی به شیوه‌ها و ابزارهای پژوهشی صحیح هستند و نیاز به راهنمایی گام به گام دارند، شرکت در این کارگاه را پیشنهاد می‌کنم.