به آکادمی کیمیاگران پژوهش خوش آمدید


اگر مایلید پژوهش را اصولی بیاموزید و عمری از مهارت‌ها و داشته‌های پژوهشی خود بهره ببرید به جای درستی آمده‌اید. در اینجا آموزش‌های دست اول و فوق‌العاده کاربردی دریافت می‌کنید که هم معنا را به زندگی پژوهشی شما می‌آورند، هم مهارت‌های موردنیاز برای انجام درست یک پژوهش تاثیرگذار را در شما پرورش می‌دهند.

آنچه در این آکادمی عرضه می‌شود حاصل کالبدشکافی و مهندسی معکوس صدها پژوهش برتر و حاصل پیاده‌سازی موفق این آموزه‌ها توسط دانشجویان آکادمی است. این آموزه‌ها در قالب موارد زیر عرضه می‌شوند:

در ادامه با این آموزه‌ها بیشتر آشنا می‌شوید. امیدوارم این سفر را شیرین و پربار بیابید و آهان‌های خود را با اعضای این آکادمی به اشتراک بگذارید.

مهم نیست چقدر روش تحقیق بلدید یا در چند دوره یا کارگاه روش تحقیق شرکت کرده‌اید.

با دانستن روش تحقیق، پژوهش شما مولد و تاثیرگذار نمی‌شود یعنی دانش نو و کاربردی تولید نمی‌کند.

چون دانستن روش تحقیق مثل داشتن یک جعبه ابزار است که تا کار کردن با آن را بلد نباشید، هر قدر لوکس و پر مایه، برایتان کاری از پیش نمی‌برد.

و مهم نیست فهرست منابع پایان‌نامه یا مقاله شما چقدر طولانی است یا بخش مبانی نظری شما چند صفحه است.

تنها زمانی پژوهش شما حرفی نو برای گفتن دارد، سریع از نشریات پذیرش می‌گیرد، و برایتان فرصت‌های عالی شغلی خلق می‌کند که بدانید:

  • چطور پژوهشتان را حول محور پرسشی بکر و باارزش طراحی کنید
  • و چطور این پرسش را با روشی بپژوهید که دانش نو و کاربردی (و البته معتبر) تولید کند.

و این زمانی ممکن است که به موضوع، روش و بافت پژوهشتان مسلط باشید و قانون معروف ۸۰/۲۰ را در پژوهشتان رعایت کنید.

  • یعنی بدانید درباره موضوع مدنظرتان چه پرسشی بپرسید و چطور از این موضوع استفاده کنید که به فهم یا حل مسئله‌ای واقعی که دغدغه جامعه هدفتان یا حرفه و رشته مدنظرتان است بیانجامد.
  • و اینکه بدانید این پرسش را با چه روشی و از چه کسی یا چه منبعی بپرسید که بیشترین، عمیق‌ترین و کاربردی‌ترین پاسخ‌ها را در اختیار شما قرار دهد.

با مطالعه کتاب پژوهش مولد و ماندگار با چنین چشم‌اندازی طراحی شده است. جزئیات بیشتر درباره این کتاب

بسته‌های جامع آموزشی  


  • اگر نتیجه می‌گیری که قبلا کسی روی این موضوع کار نکرده اما بعدا متوجه می‌شوی که اتفاقا پژوهش‌های زیادی در زمینه موضوع مدنظرت انجام شده‌اند و نمی‌دانی چطور از غیرتکراری بودن پژوهشت مطمئن شوی
  • اگر نمی‌دانی با چه کلیدواژه(هایی) باید سرچ کنی تا به همه منابع و مطالب مرتبط دست بیابی
  • اگر مطمئن نیستی توانسته‌ای همه پژوهش‌های مرتبط با پایان‌نامه یا موضوع مدنظرت را بیابی
  • اگر در مرحله گردآوری داده نمی‌دانی چه پرسشی از جامعه پژوهشت بپرسی و چگونه ابزار پژوهشت را بسازی که داده موردنیازت را تولید کند
  • اگر در مرحله ارائه یافته‌ها نمی‌توانی نوآوری پژوهشت را برجسته کنی

دلیلش این است که ذهنیت و مهارتت در سرچ محدود است به سرچ در پشینه‌های داخلی و خارجی و اغلب هم سرچ را به نیت این انجام می‌دهی که مطمئن شوی کارت تکراری نیست!

در بسته جامع سرچ، ذهنیت و مهارت سرچت ۱۰۰ درصد متحول می‌شود و می‌توانی در هر مرحله از پژوهش به بهترین و کامل‌ترین منابع دست بیابی و از حالت قفل‌شدگی که برای پیدا کردن موضوع، ترسیم شکاف دانشی، پیدا کردن سازه‌ها و متغیرهای مناسب و ساخت مدل مفهومی و ابزار مولد و برجسته‌سازی نوآوری پژوهش تجربه می‌کنی، رها می‌شوی و لذت پژوهش را تجربه می‌کنی.

یک مقاله خوب زمانی پژوهش یا پایان‌نامه شما را متحول و زندگی پژوهشی شما را شیرین می‌کند که بدانید چطور از هر سطر، هر پاراگراف و هر بخش آن ایده‌برداری و استفاده کنید.

در بسته جامع تحلیلی‌خوانی متون قدم به قدم این کار را به صورت دموی زنده به شما نشان می‌دهم.

در کنار آن پرسش‌هایی در اختیار شما قرار می‌دهم که مثل یک عینک ذره‌بینی همه چیزهایی را که قبلا در مقالات نمی‌دیدید را به شما خیلی شفاف و درشت نشان می‌دهند و در اینجاست که پاسخ خیلی از پرسش‌هایی که در هر مرحله از پژوهش دارید را از دل مقالات می‌یابید و محتوای موردنیاز بخش‌های مختلف پژوهش خود را با بهترین کیفیت می‌سازید. پرسش‌هایی مانند اینکه:

  • چطور پرسش پژوهشم را بپرسم؟
  • چه متغیرها و سازه‌هایی را برای پژوهشم انتخاب کنم؟
  • چطور مدل مفهومی پژوهشم را بسازم؟
  • چطور جامعه پژوهشم را انتخاب و داده موردنیازم را گردآوری کنم؟
  • در هر بخش از پژوهشم چه جزئیاتی را بیاورم؟

اگر آموزه‌های بسته تحلیلی‌خوانی متون را به دقت دنبال و اجرا کردید، در کنار استفاده حداکثری از هر مقاله و پژوهش، مهارت‌ پژوهش شما چند ده پله ارتقا می‌یابد چون می‌آموزید چگونه پژوهش‌ها را مهندسی معکوس کنید و این تکنیک یک میانبر میلیاردی برای یادگیری پژوهش در اختیار شما قرار می‌دهد.

به زودی عرضه می‌شود.

اگر در حال انجام پایان‌نامه یا مراحل پایانی پروپوزال هستید و مایلید خیلی هوشمندانه محتوای پژوهشی‌تان را بسازید و خرج کنید طوری که برایتان چند مقاله عالی تولید و اعتبار علمی بالا خلق کند  و موقع دفاع دغدغه مقاله نداشته باشید، لازم است تا هر چه سریع‌تر این کار را شروع کنید چون کار مقاله‌نویسی از همان زمان طراحی پژوهش شروع می‌شود.

و بسیار لازم است موقع انجام پایان‌نامه همیشه شابلون و متر اندازه‌گیری نشریات معتبر و مقالاتی که مورد قبول این نشریات هستند را مدنظر قرار دهید تا موقع مقاله‌نویسی از نظر محتوای پژوهشی کم و کسری نداشته باشید و بدون اتلاف وقت بتوانید کار نوشتن و سابمیشن را شروع کنید.

در این بسته آموزشی قدم به قدم به شما نشان می‌دهم چگونه هر بخش از پژوهشتان را خیلی عمیق و اصولی چکاپ کنید و کم و کسری‌هایش را بیابید و چگونه تعداد مقالات قابل نشر از پایان‌نامه یا پژوهش در دست انجامتان را تعیین کنید طوری که بتوانید از محتوای پژوهشی خود نهایت بهره را ببرید و هوشمندانه این محتوا را خرج کنید.

وبلاگ پژوهش مولد و تاثیرگذار

همیشه گفتم یا درستش رو یاد بگیر و خودت انجامش بده یا کلا دور دانشگاه و PhD و اپلای خط بکش چون تا همیشه محتاج و ناراضی باقی میمونی دانشجویی که پژوهش بلد نباشه مثل خیاطی هست که سوزن و نخ نداره! روزی نیست که دانشجویی در این باره پیام نده اینکه استاد کمک نمیکنه بلد…
ادامه مطلب ...
مهم نیست تحلیل و کدگذاری را در نرم افزار انجام می دهید یا دستی پژوهش کیفی (اعم از گراندد تئوری، پدیدارشناسی و ...) یک کار تفسیری است پس باید امضا و نگاه شما در کار دیده شود بدون سوگیری یعنی باید کدگذاری، مقوله بندی و گزارش یافته ها طوری ارائه شود که خواننده پس از مطالعه کار شما به…
ادامه مطلب ...
۱ از ۲