برای آشنایی با محتوای کتاب و پکیج، متن زیر را مطالعه نمایید.

مهم نیست چقدر روش تحقیق بلدید یا در چند دوره یا کارگاه روش تحقیق شرکت کرده‌اید.

با دانستن روش تحقیق، پژوهش شما مولد و تاثیرگذار نمی‌شود یعنی دانش نو و کاربردی تولید نمی‌کند.

چون دانستن روش تحقیق مثل داشتن یک جعبه ابزار است که تا کار کردن با آن را بلد نباشید، هر قدر لوکس و پر مایه، برایتان کاری از پیش نمی‌برد.

و مهم نیست فهرست منابع پایان‌نامه یا مقاله شما چقدر طولانی است یا بخش مبانی نظری شما چند صفحه است.

تنها زمانی پژوهش شما حرفی نو برای گفتن دارد، سریع از نشریات پذیرش می‌گیرد، و برایتان فرصت‌های عالی شغلی خلق می‌کند که بدانید:

  • چطور پژوهشتان را حول محور پرسشی بکر و باارزش طراحی کنید
  • و چطور این پرسش را با روشی بپژوهید که دانش نو و کاربردی (و البته معتبر) تولید کند.

و این زمانی ممکن است که به موضوع، روش و بافت پژوهشتان مسلط باشید و قانون معروف ۸۰/۲۰ را در پژوهشتان رعایت کنید.

  • یعنی بدانید درباره موضوع پژوهشتان چه پرسشی بپرسید که دغدغه جامعه یا حرفه و رشته مدنظرتان باشد یعنی حاضر باشند آن را بخوانند، بخرند و از نتایج آن استفاده کنند.
  • و اینکه بدانید این پرسش را با چه روشی و از چه کسی یا چه منبعی بپرسید که بیشترین، عمیق‌ترین و کاربردی‌ترین پاسخ‌ها را در اختیار شما قرار دهند چون در این صورت است که پژوهش شما دانش نو و کاربردی تولید می‌کند.

به عبارتی باید خوب پرسیدنِ پرسش‌های خوب و باارزش را بلد باشید
و برای اینکار باید به سه نوع دانش مجهز باشید 

دانش موضوعی

به شما می‌گوید: درباره موضوع پژوهشتان چه می‌توانید بپرسید.

تا ندانید موضوع پژوهشتان چه ابعاد و مولفه‌ها، و چه قابلیت‌ها و کارکردهایی دارد و به فهم و حل چه مسائلی کمک می‌کند، نمی‌توانید پرسش جذاب و درستی در آن حوزه بپرسید و از آن موضوع برای فهم و حل مسئله پژوهشتان استفاده کنید.

دانش روش‌شناختی

به شما می‌گوید در موضوع مدنظرتان چه روش‌هایی برای پرسیدن یا پژوهیدن وجود دارند،  هر روش قابلیت تولید چه نوع دانشی را دارد و چطور کار می‌کند.

تا زمانی که این دانش را نداشته باشید نمی‌توانید پرسش پژوهش‌تان را با روش درستی بپرسید و در نتیجه پژوهشتان دانش متعبر و نو تولید نمی‌کند.

دانش بافتی

به شما می‌گوید در بافت مدنظرتان چه پرسشی ارزش پژوهیدن دارد؟ و این پرسش را باید با چه روشی بپرسید تا دانش نو و کاربردی دستگیرتان شود. تا زمانی که بافت پژوهشتان را نشناسید نمی‌توانید پرسش‌هایی بپرسید که دغدغه جامعه هدفتان هستند و این پرسش‌‌ها را طوری ‌نمی‌پرسید که داده موردنیاز را در اختیارتان بگذارند.

سه دانش موردنیاز برای انجام پژوهش مولد و آینده‌دار
آنچه در سطرهای بالا آمد ثمره بیش از ۱۵ سال:
  • سرک کشیدن‌های من به پشت‌صحنه پژوهش‌های مولدی است که در معتبرترین نشریات و توسط برترین پژوهشگران منتشر شده‌اند.
  • و حاصل آهان‌های بزرگی است که موقع کالبدشکافی این پژوهش‌ها، و موقع آموزش، مشاوره و کوچینک صدها پژوهش دانشگاهی و غیردانشگاهی به آنها رسیده‌ام.
برآیند این تجزیه تحلیل‌ها عینکی شد برایم به نام عینک درست‌پژوهی.

با این عینک صدها پژوهش را کالبدشکافی کردم و دریافتم:

  • پژوهش‌های مولد و تاثیرگذار چه ملاحظاتی را رعایت می‌کنند که مولد و تاثیرگذار می‌شوند.
  • و چرا اغلب پژوهش‌ها، به ویژه در ایران، مولد نمی‌شوند و بی‌کاربرد می‌مانند.

از سرجمع دریافت‌هایم از این تحلیل‌ها، فهمیدم مشکل چیست و با تکیه بر تخصصم که سواد اطلاعاتی یا آموزش «یادگیری چگونگی یادگیری» است، راه‌حلی کاربردی برای مولدسازی پژوهش‌ها ارائه کردم تا خانواده تحقیق و توسعه – شامل اساتید، دانشجویان، داوران، اولویت‌یابان و سیاستگذاران پژوهش – بتوانند از این راه‌حل برای تولید پژوهش‌های مولد استفاده کنند.

این راه‌حل را در قالب نه سازه طراحی کردم و نامش را گذاشتم «نه سازه توانمندساز»:

سه سازه اول: عشق، مد چشم‌انداز

سه سازه دوم: موضوع، روش، بافت

سه سازه سوم: پیشینه، پروژه، پدیده

عشق، مد، چشم‌انداز

خلاقیت و جسارت انجام پژوهش موردعلاقه‌تان را در شما زنده می‌کنند. با این سه سازه می‌توانید بدون نگرانی درباره «تکراری بودن موضوع انتخابی‌تان» پژوهشی انجام دهید که هم موردعلاقه‌ خودتان است و هم بازار و مشتری منتظری دارد.

موضوع، روش، بافت

به شما کمک می‌کنند به موضوع، روش و بافت پژوهشتان مسلط شوید و از آنها برای هدایت و تهیه محتوای موردنیاز در سه مرحله طراحی‌، اجرا و ارائه پژوهشتان استفاده کنید. اگر به آموزه‌های این سه سازه به دقت گوش کنید، به مرور که در پژوهشتان پیش می‌روید برند پژوهشی‌تان ساخته می‌شود یعنی در حوزه پژوهشتان به فرد شناخته شده‌ای تبدیل می‌شوید.

پیشینه، پروژه، پدیده

این سه سازه، که حاصل بزرگ‌ترین آهان‌های من از پژوهش هستند، فوت تولید دانش نو و کاربردی را به شما نشان می‌دهند. اینکه برای گردآوری داده پژوهشتان، از جامعه پژوهش یا منبع داده‌تان چطور سوال بپرسید که کامل‌ترین و غنی‌ترین داده را در اختیار شما قرار بدهد.

این نه سازه در واقع پاسخی هستند به چالش‌های پژوهش در کشور که مهم‌ترین آنها چالش ترجمه‌ای بودن متون روش تحقیق و ناکارآمد بودن این متون برای تولید پژوهشِ بدردبخور (مولد و تاثیرگذار) است.

رویکرد آموزشی‌ای که این متون دنبال می‌کنند رویکرد “پژوهش برای پژوهش” است نه “پژوهش برای فهم و حل مسائل واقعی و تولید دانش بدردبخور”‌.

به عبارتی شاید بتوان با متون و کلاس‌های روش تحقیق، پایان‌نامه‌ای انجام داد، مدرکی گرفت و یکی دو مقاله چاپ کرد اما قطعا نمی‌شود در یک حوزه پژوهشی برند و مرجع شد و از پژوهش به نام و نان رسید.

در کتاب پژوهش مولد و ماندگار، این نه سازه و نقش آنها در طراحی و اجرای صحیح پژوهش به زبانی بسیار ساده ارائه شده‌اند.

کتاب پژوهش مولد و ماندگار یک کتاب “دیگر” روش تحقیق نیست. 

با مطالعه این کتاب با مبانی، رموز پشت صحنه‌ای و ملزومات پژوهش مولد و تاثیرگذار خیلی عمیق و جامع آشنا می‌شوید و به آهان‌های بزرگی درباره چیستی، چرایی و چگونگی انجام درستِ یک پژوهش بدردبخور دست می‌یابید.

همچنین ذهنیت کاملا تازه‌ای درباره پژوهش کسب می‌کنید و با مهارت‌هایی آشنا می‌شوید که برای تولید پژوهش مولد و تاثیرگذار موردنیاز هستند اما در هیچ کتاب یا کلاسی آموزش نمی‌دهند مانند مهارت خوب پرسیدن پرسش‌های خوب و مهارت تولید دانش نو و کاربردی.

این کتاب در ده فصل به شرح زیر طراحی شده است:

فصل اول- چگونه یک پژوهش مولد و تاثیرگذار می‌شود؟

در این فصل، با پشت صحنه جذابِ پژوهش‌های مولد و با فوتِ کار پژوهشگران مولدکار آشنا می‌شوید و متوجه می‌شوید پژوهش‌های این دوستان چه ویژگی‌هایی دارند و چه ملاحظاتی را رعایت می‌کنند که پژوهششان پرنشر و خریدنی می‌شود.

این آموزه‌ها، آهان بزرگی در شما ایجاد می‌کنند درباره اینکه چه قطعاتی در پژوهشتان نپخته یا کم است و شابلونی در اختیار شما قرار می‌دهند که به کمک آن می‌توانید مولدی یا نامولدی پژوهش خودتان و دیگر پژوهش‌ها را قضاوت کنید و متوجه شوید ایراد کار کجاست.

فصل دوم- چرا اکثر پژوهش‌ها بی‌کاربرد می‌مانند؟

در این فصل درمی‌یابید که چطور استاد، دانشجو، سیاستگذار و داور در تولید یک پژوهش بی‌کاربرد نقش‌آفرینی می‌کنند و متوجه می‌شوید که بهترین راه برای خروج از این وضعیت شروع از خود است نه معطل شدن برای اینکه سیستم آموزش و ارزیابی پژوهش فیکس شود. و از اینکه به شما قولِ راه‌حلی شدنی برای خروج از این وضعیت را می‌دهم، خوشحال می‌شوید :‌ )

با این آموزه‌ها، در حالی که به دیگران حق می‌دهید، یقه آنها را ول می‌کنید و مصمم می‌شوید برای یادگیری اصولی پژوهش و ورود به سفر خودتوانمندسازی پژوهشی.

فصل سوم- چگونه در بافت محدودیت‌ها پژوهشگری مولدکار شوید؟

در این فصل با راه‌حلِ خودتوانمندسازی یا راه‌حل «شروع از خود»  که از نه سازه توانمندساز تشکیل شده، آشنا می‌شوید. درمی‌یابید که چطور هر سازه در مسیر طراحی،‌ اجرا و ارائه جذاب یک پژوهش مولد و تاثیرگذار به کارتان می‌آید. و خوشحال از اینکه کاربرگه‌هایی برای کار با هر سازه هم در انتهای کتاب برای شما درنظرگرفته شده!

با این آموزه‌ها، خیلی با اعتماد به نفس دست به کار می‌شوید تا از این نه سازه در مراحل مختلف پژوهشتان استفاده کنید. 

فصل چهارم- چگونه علاقه‌تان را به پژوهشی خریدنی تبدیل کنید؟

در این فصل درمی‌یابید که چگونه از سه سازه عشق، مد و چشم‌انداز برای طرح‌ریزی پژوهش موردعلاقه‌تان استفاده کنید. اینکه چطور از جذاب و مشتری‌دار شدن پژوهشتان اطمینان حاصل کنید و چطور برای پژوهشتان چشم‌اندازی جذاب ترسیم کنید که هر روز مشتاقانه دوست داشته باشید پژوهشتان را پیش ببرید.

با این آموزه‌ها، خیالتان راحت می‌شود که چیزی به اسم «موضوع تکراری وجود ندارد»، جسارت پیدا می‌کنید تا روی موضوع موردعلاقه‌تان کار کنید و فارغ از موانع و انرژی منفی دوستان، با اشتیاق پژوهشتان را پیش می‌برید.

فصل پنجم- چگونه پژوهشی مسئله‌مدار طراحی، اجرا و ارائه کنید؟

در این فصل دانش عمیقی درباره سه سازه موضوع، روش و بافت و نقش آنها در طراحی، اجرا و ارائه پژوهش دریافت می‌کنید و متوجه می‌شوید چطور نداشتن تسلط کافی در هر یک از این سه دانش، جلوی مولد و دیده شدن پژوهش شما را می‌گیرند.

با این آموزه‌ها و کاربرگه‌های مربوطه، مواد لازم برای یادگیری مهارت خوب پرسیدن پرسش‌های خوب را دم دست دارید و موقع طراحی، اجرا و ارائه پژوهشتان یا مشاوره دادن به دیگران متوجه می‌شوید در کدام دانش و مهارت ضعف دارند.  

فصل ششم- چگونه غنی‌ترین داده را برای پژوهشتان گردآوری کنید؟

در این فصل با روش فوق‌العاده مولدی آشنا می‌شوید برای گردآوری داده بومی؛ داده‌ای که در بافت بومی تغییر و تحول ایجاد می‌کند. به طور مشخص درمی‌یابید که در مرحله طراحی ابزار و گردآوری داده، چطور مناسب‌ترین منبع را برای گردآوری داده پژوهشتان انتخاب کنید که بیشترین دانش از آن قابل استخراج باشد و چطور پرسش‌هایتان را بپرسید که کامل‌ترین و دقیق‌ترین پاسخ‌ها را بشنوید؟

با این آموزه‌ها، برای یکی از چالشی‌ترین مراحل پژوهش، راه‌حل مولد و کاربردی می‌یابید. با بکارگیری روش ارائه شده در این فصل، پژوهشتان می‌تواند در هر زمینه‌ای دانش نو و کاربردی تولید کند. 

فصل هفتم- چگونه در موضوع پژوهشتان دانش‌ورز و مرجع شوید؟

در این فصل با دانش موضوعی و با چگونگی مسلط شدن در موضوع پژوهشتان آشنا می‌شوید. اینکه کجا، با چه عباراتی و چطور سرچ کنید که به بهترین منابع برسید و هیچ منبع مرتبطی را از قلم نیاندازید. و اینکه چطور با معتبرترین و مرتبط‌ترین منابع، بانک منابع هسته پژوهشتان را بسازید.

با این آموزه‌ها و با تکمیل کاربرگه‌هایی که برای هدایت قدم به قدم شما در مسیر مسلط شدن در موضوع پژوهشتان طراحی‌ شده‌اند، خیلی عمیق و ساخت‌یافته با ادبیات و متون تخصصی پژوهشتان آشنا می‌شوید و بانکی از منابع هسته پژوهشتان شامل نشریات هسته، متخصصان هسته و مقالات هسته می‌سازید که برای شما اعتبار و اعتماد به نفس علمی خلق می‌کنند. 

فصل هشتم- چگونه در موضوع پژوهشتان روش‌شناس و روش‌ورز شوید؟

در این فصل با دانش روش‌شناختی و چگونگی کسب این دانش آشنا می‌شوید. اینکه چطور منابع تخصصی درباره روش پژوهشتان بیابید که به صورت عملی شیوه استفاده از یک روش و چندوچون نوشتن بخش روش پژوهش را از این منابع بیاموزید.

با این آموزه‌ها و با تکمیل کاربرگه‌هایی که برای هدایت قدم به قدم شما در مسیر مسلط شدن در روش پژوهشتان طراحی‌ شده‌اند، یاد می‌گیرید چطور فارغ از کلاس‌ها و کتاب‌های روش تحقیق، عملا کار با هر روش را بیاموزید و بخش روش پژوهشتان را نوآورانه و امضادار بنویسید طوری که خواننده چیز جدیدی درباره یک روش قدیمی از پژوهش شما یاد بگیرد.

فصل نهم- چگونه بافت پژوهشتان را بشناسید و نشان دهید که صاحب مسئله‌اند؟

در این فصل با دانش بافتی، چگونگی مسلط شدن در این دانش و نقش شگفت‌انگیز آن در طراحی مسئله‌مدار، اجرای مولد و ارائه جذاب پژوهشتان آشنا می‌شوید. اینکه برای ثابت کردن مسئله پژوهشتان چطور شواهد گردآوری کنید و چطور از این دانش در نوشتن جذابِ بخش‌‌های مختلف پژوهشتان استفاده کنید.

با این آموزه‌ها و کاربرگه‌هایی که برای کسب دانش بافتی درنظرگرفته شده‌اند، برای شناخت بافت پژوهشتان اقدام می‌کنید و بانکی جامع و منظم از منابع و شواهد بافتی تهیه می‌کنید و می‌دانید چطور از این منابع برای نوشتن بخش مسئله و بقیه بخش‌های پژوهشتان استفاده کنید.

فصل دهم- چگونه سیاستگذاری کنید که پژوهش‌ها مولد شوند؟

در این فصل با تغییر مخاطب به سیاستگذاران و برنامه‌ریزان پژوهش، راهنمای عملی برای ایجاد تغییر کلان در نظام آموزشِ پژوهش و نظام ارزیابیِ پژوهش ارائه شده است.

با بکارگیری راهکار این فصل می‌توانید در سطح وزارتی، موسسه‌ای، دانشکده‌ای یا دپارتمانی خیلی مهیا و جدی وارد عمل شوید و تغییرات چشمگیری در نظام آموزش و ارزیابی پژوهش ایجاد نمایند.

مهم نیست رشته شما مهندسی است، پزشکی است،
علوم انسانی است، هنر است، یا علوم سیاسی.
در هر رشته و روی هر موضوعی که کار می‌کنید
کتاب پژوهش مولد و ماندگار محتوا و ابزار موردنیاز
برای پیاده‌سازی اصول و مبانی پژوهش مولد و تاثیرگذار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۱۰ فصل محتوای آهان‌برانگیز

با بکارگیری محتوای این ده فصل به آهان‌های بزرگی درباره چیستی، چرایی و چگونگی تولید یک پژوهش مولد و تاثیرگذار می‌رسید که در هیچ کتاب یا دوره آموزشی آنها ندیده و نشنیده‌اید. این محتوا دید شما را درباره پژوهش متحول می‌کند؛‌ از پژوهش رفع‌تکلیفی یا انجام رفع‌تکلیفی هر کاری بیزار می‌شوید و توانایی، امید و جسارتِ انجام درست و اصولی پژوهش را به دست می‌آورید.

۲۰ کاربرگه مولدساز فکر شده

این کاربرگه‌ها حول محور نه سازه توانمندساز طراحی شده‌اند و قدم به قدم در کل مسیر پژوهش همراهی‌تان می‌کنند. هم کاتالیزور فکری‌تان هستند، هم راهنمای عملی شما در کل سفر پژوهشی‌تان و هم شابلونی برای ارزیابی مداوم کارتان. هر بار که آموزه‌های کتاب را اجرا کنید و مجدد به سراغ کاربرگه‌ها بروید به آهان‌های جدید می‌رسید که بسیار قیمتی هستند چون از سرجمع این آهان‌هاست که به یک پژوهشگر مولدکار و حرفه‌ای تبدیل می‌شوید.

عبارات سرچ حرفه‌ای تست شده

برای دستیابی به بهترین و معتبرترین منابع علمی فارسی و انگلیسی.

با بکارگیری این عبارت‌های سرچ به معتبرترین منابع در موضوع و روش پژوهشتان دست می‌یابید و با بکارگیری منابع بازیابی شده به موضوع و روش پژوهشتان مسلط می‌شوید.

متن نامه آماده فارسی و انگلیسی

برای تقاضای مقاله، پایان‌نامه، طرح پژوهشی و … از  نویسندگان و پژوهشگرانی که به تمام‌متن آثار آنها دسترسی ندارید. با این شیوه مکاتبه، زمینه برای برقراری ارتباطات علمی قوی‌تر و گسترده‌تر هم برای شما فراهم می‌شود مثلا برای همکاری علمی با پژوهشگران هسته حوزه کاری‌تان یا درخواست فرصت مطالعاتی و انجام کار پژوهشی مشترک.

کتاب پژوهش مولد و ماندگار به چه کارتان می‌آید
اگر …
اگر دانشجو یا پژوهشگر هستید

این کتاب شما را در سرتاسر مسیر مطالعاتی‌تان هدایت می‌کند. دلیل به وجود آمدن وقفه‌های طولانی و سردرگمی در پژوهش این است که نمی‌‌دانید:

  • در هر مرحله از پژوهش چه سوالی باید از خودتان بپرسید و اصلا چرا پژوهش انجام می‌دهید؟
  • چه مطالبی باید بخوانید
  • کجا باید دنبال متون و پیشینه بگردید
  • چگونه از متون و پژوهش‌های پیشین برای نوشتن بخش‌های مختلف پژوهشتان استفاده کنید
  • چه روش و ابزاری را برای گردآوری داده پژوهشتان انتخاب کنید و چگونه از آنها استفاده کنید که پژوهشتان دانش نو و کاربردی تولید کند
  • چگونه و بادرنظرگرفتن چه ملاحظاتی یافته‌های پژوهشتان را تحلیل و ارائه کنید که اساتید و خوانندگان سریع پاسخ به پرسش پژوهش شما را متوجه بشوند

کتاب پژوهش مولد در درجه اول دید شما را درباره پژوهش تغییر می‌دهد و دانش عمیقی درباره مواد لازم برای تولید یک پژوهش مولد و تاثیرگذار در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اینکه بتوانید در هر مرحله از پژوهش درست مسیر مطالعاتی‌تان را هدایت کنید کاربرگه‌ها و آموزه‌های تامل‌برانگیزی طراحی شده‌اند که اگر با حوصله از آنها استفاده کنید به نتایج فوقِ عالی می‌رسید.

اگر استاد راهنما یا استاد مشاور هستید

این کتاب ابتدا بینش و دانش شما را درباره پژوهش و چندوچون مولد شدن آن تغییر می‌دهد. سپس کاربرگه‌هایی در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آنها می‌توانید مسیر مطالعاتی دانشجوی خود را در مراحل مختلف پژوهش، از انتخاب موضوع، تا بیان مسئله، تا مطالعه مبانی و پیشینه پژوهش، تا انتخاب روش و ابزار مولد، تا گردآوری، تحلیل و ارائه یافته‌های پژوهش خیلی هدفمند هدایت کنید.

راهنمای عملی درباره چگونگی بکارگیری کاربرگه‌ها در کتاب ارائه شده. بنابراین به راحتی می‌دانید در هر مرحله از دانشجو بخواهید چه کاری انجام دهد. با بکارگیری آموزه‌های این کتاب، خروجی راهنمایی و مشاوره‌های شما پژوهش‌های مولدی است که هم پرنشر می‌شوند و هم بی‌دردسر دفاع می‌شوند.

اگر استاد روش تحقیق هستید

این کتاب به شما کمک می‌کند به جای آموزش صرف مبانی و مفاهیم روش تحقیق، با استفاده از رویکرد ساخت‌گرایی (constructivisim) دانشجو را وارد فرایند ساخت دانش روش‌شناسی کنید. به آنها کمک کنید متناسب با موضوع و باقت پژوهششان، درباره روش‌ها و ابزارهای پژوهش بخوانند و بنویسند، منابع هسته پژوهش خود را تهیه کنند و در موضوع خود دانش روش‌شناختی‌ای تولید کنند که چگونگی خوب پرسیدن در آن موضوع را توضیح می دهد.  از سرجمع چنین خروجی‌هایی می‌توانید به عنوان محتوای آموزشی بومی برای آموزش‌های بعدی خود در درس روش تحقیق استفاده نمایید و تجربه یادگیری پربارتری را برای دانشجو خلق کنید.

اگر داور مقاله، پایان‌نامه و طرح پژوهشی هستید

این کتاب به شما کمک می‌کند تا خیلی عمیق و ساخت‌یافته کیفیت طراحی، اجرا، و ارائه پژوهش‌‌ها را ارزیابی کنید، با متری کیفی و پرسش‌مبنا، تاثیرگذاری و کاربرد پژوهش‌ها را اندازه بگیرید، و با نقدهای سازنده و دقیق به پژوهشگران کمک کنید تا پژوهش‌شان را به پژوهشی مولد و تاثیرگذار تبدیل کنند.

اگر کارتان سیاستگذاری و مدیریت پژوهش است

این کتاب به شما کمک می‌کند تا سیاست‌های آموزش و ارزیابی پژوهش و پژوهشگران را به گونه‌ای طرحریزی کنید که به مولدسازی سریع‌تر و وسیع‌تر پژوهش‌ها کمک ‌کنند.

کتاب پژوهش مولد و ماندگار برای شما مناسب نیست اگر …
اگر می‌خواهید پژوهشی انجام دهید که پژوهشی انجام داده باشید
اگر وقت ندارید درباره آموزه‌های کتاب فکر کنید
و قصد ندارید آموزه‌های کتاب را اجرا کنید
در این صورت خواندن این کتاب احتمالا فقط حالتان را بد کند
چون قبلا ندانسته کارهای اشتباهی را انجام می‌دادید
و بعد از خواندن کتاب، آگاهانه = عذاب وجدان!
خوانندگان کتاب پژوهش مولد و ماندگار درباره این کتاب چه می‌گویند؟

این کتاب نگاهم را به پژوهش واقعا تغییر داده. بنده که دانشجوی دکتری هستم تا بحال با چنین منبع خوبی برخورد نکرده بودم. کتابیست واقعیت نگر و عملی که علاوه بر جذابیتش برای خواننده، بسیاری از زوایای پنهان پژوهش را روشن می‌کند.

هیوا مقام‌دوست دانشجوی دکتری

 

میتوانم بگویم که یک اثر ماندگار و کاملاً متفاوت با تمام کتبی است که در زمینه پژوهش در کشور ما به رشته تحریر در آمده است.

دکتر عباس کشتکار مدرس دانشگاه

 

پژوهش مولد و ماندگار کتاب بسیار ارزنده، آموزنده و کاربردی است. آنچه این کتاب را متمایز از سایر کتابها نموده این است که پژوهشگر را به آسانی و بطور ماهرانه‌ای متوجه عمیق‌ترین لایه‌های پژوهشش می‌کند. ظریف‌ترین نکات را برای بازکردن کورترین گره‌ها آنچنان استادانه به تصویر می‌کشد که گویی سالها با این پژوهش زندگی کرده است. سختی مسیر را بگونه‌ای منطقی سهل و آسان نموده و عشق به پژوهیدن و لذت دستیابی به ناشناخته‌ها راهر لحظه در وجود پژوهشگر شعله‌ور می‌سازد. جا دارد از این استاد گرانقدر تقدیر و تشکر کنم که روح تازه‌ای به کالبد پژوهش دمید و دنیای پژوهش و پژوهیدن را متحول ساخت.

دکتر نرگس قاسمی‌نژاد مدرس دانشگاه

 

کتاب پژوهش مولد و ماندگار کتاب جدیدی در زمینه‌ی روش تحقیق و پژوهش است. وقت آن رسیده که تغییرات کمی و کیفی در شیوه‌های پژوهش در تمام رشته‌های علوم انسانی به ویژه کتابداری ایجاد شود که خوشبختانه کتاب شما چنین تغییری را ایجاد کرد.

الف. روحی

 

کتاب بسیار عالی است. مطالب مطرح شده در کتاب دقیقا نشان از داشتن درد پژوهش و تلاش برای درمان آن دارد. مطالب بسیار کلیدی و مهم هستند. متشکرم از بابت زحماتی که در این راه متقبل می شوید

بدون نام

 

یکی از بهترین آموخته‌های من از این کتاب که بسیار هم کاربردی بود، چگونگی برقراری ارتباط علمی و آکادمیک با پژوهشگران ایرانی و خارجی است. در کتاب نمونه‌های عالی از نامه‌نگاری به پژوهشگران و نویسندگان ارائه شده که با همین نمونه‌ها من در مسیر تحقیقم با پژوهشگران حوزۀ کاریم آشنا و ارتباط برقرار کردم. و آموختم که نامه نگاری اصولی برای دریافت پاسخ بسیار مهم است.
امروز با تشکر از کتاب شما می‌دانم پژوهشگری هم علاقه با حوزۀ کاری من در انگلستان در چه مرحله‌ای از پژوهشش است و با جامعه‌ی کوچکی که هم چون من در حوزۀ اطلاعات سلامت حیوانات کار می‌کنند آَشنا شدم و همکاری می‌کنم.
من در نقش دانشجو به خصوص در زمان آغاز پایان‌نامه کارشناسی ارشد این کتاب را مطالعه کردم. و تاکنون این کتاب را به دانشجویان زیادی، مخصوصا آنهایی که علاقمند و خلاق هستند پیشنهاد کردم، و در آینده پیشنهاد خواهم کرد.

نیلوفر صلح‌جو کارشناس ارشد علم اطلاعات

از این کتاب نکته‌های بسیاری می‌توان آموخت که از بین آنها نگاه جامع به امر پژوهش است؛ یعنی توجه همزمان به روش و محتوا و مؤثر و مفید بودن آن!

حجت‌الاسلام محمدرضا آتشین صدف مدرس حوزه و دانشگاه

 

خانم دکتر نظری عزیز، کتاب شما را در نمایشگاه کتاب امسال از یکی از دوستان هدیه گرفتم و این روزها دارم از خواندنش لذت میبرم. جدا از محتوای بدیع و فوق العاده، نثر روان و گیرای شما به من حس خواندن رمان‌هایی را داد که نمیتوانستم کتاب را زمین بگذارم. امیدوارم با انتشار کتاب های بیشتر، ما را بیش از پیش از دانش خودتان بهره مند کنید، چراکه برای کسانی مثل من که نمی‌توانند از کلاس درس و کارگاه‌های شما استفاده کنند، این کتاب ها غنیمتی ارزشمند هستند.

ایمان نریمانی دانشجو

 

کتاب شما رو واقعا عالی دیدم. تبریک میگم!

حسین چارباشلو

 

 

در توصیف این کتاب بجز این که به مراتب “بالاتر از عالی است” چه می توان گفت؟
ای کاش این کتاب توسط سایر اساتید ارجمند در مقاطع کارشناسی و ارشد
به عنوان منبعی برای درس‌های روش تحقیق معرفی شود.
خواندن این کتاب دیدگاه جامعی از فرایند پژوهش مفید و تاثیرگذار در خواننده ایجاد می‌کند.
– کوروش اسدی تفرشی

برای اینکه بتوانید از این کتاب ارزشمند نهایت بهره را ببرید
در کنار کتاب، فیلم کامل و ادیت شده وبینار کیمیاگری پژوهش در قالب چهار ویدئو آموزشی و چهار workbook ارائه شده‌اند.
با تهیه این یکیج آموزشی خیلی عمیق با مبانی و اصول پژوهش مولد و تاثیرگذار آشنا می‌شوید و می‌توانید پژوهشتان را ارزیابی و کم و کسری‌های آن را بیابید و اصلاحات موردنیاز را انجام دهید.
در ادامه محتوای این بخش از پکیج معرفی شده است.

کیمیاگری پژوهش یعنی تبدیل یک اثر پژوهشی نچسب و بی‌کاربرد به یک اثر جذاب و ردنشدنی.

اینکه چگونه پژوهش خود را طراحی، اجرا و ارائه کنید که

نه از اساتید،

نه از پانل داوری،

نه از حامیان پژوهش،

نه از سردبیران نشریات معتبر،

و نه از طرف مخاطبانش

«نه» نشنود!

و اینکه چه تغییراتی در پشت صحنه و روی صحنه پژوهشتان به وجود بیاورید که:

  • خیلی سریع نظر اساتید و پانل داوری را جذب کند.
  • با کمترین رفت و برگشت از معتبرترین نشریات و کنفرانس‌ها پذیرش بگیرد.
  • فاند و حمایت مادی و معنوی جذب کند.
  • و برایتان اعتبار علمی و پیشنهادهای شغلی عالی به ارمغان بیاورد.

در وبینار کیمیاگری پژوهش با ملزومات و چند و چون انجام چنین پژوهشی انجام می‌شوید.

این وبینار که به نوعی مکمل کتاب پژوهش مولد و ماندگار است در چهار بخش به شرح زیر طراحی شده است:

  • در بخش اول با ملزومات موردنیاز برای تولید پژوهش مولد و چگونگی طراحی پژوهش مسئله‌مدار آشنا می‌شوید.

 

  • در بخش دوم با چگونگی تولید دانش نو و کاربردی آشنا می‌شوید اینکه برای تولید دانش دست اول باید چه ملاحظاتی را در فاز اجرایی مدنظر قرار دهید.

 

  • در بخش سوم با نکات کلیدی درباره چگونگی ارائه راحت‌فهم نوآوری و کاربردهای پژوهشتان آشنا می‌شوید.

 

  • و در بخش چهارم با اشتباهات رایجی که مانع تولید پژوهش بدردبخور می‌شوند آشنا می‌شوید.

برای اینکه بتوانید پژوهشی مسئله‌مدار و مولد طراحی، اجرا و ارائه کنید در انتهای هر ویدئو آموزشی، کاربرگه‌هایی ارائه شده است.

با پاسخ به پرسش‌های هر کاربرگه، پژوهش شما مسیر صحیحش را پیدا می‌کند.

و اگر استاد راهنما هستید می‌توانید از این کاربرگه‌ها برای ارزیابی کار دانشجویانتان استفاده و مسیر درست را به آنها نشان ‌دهید.

در صورت تهیه پکیج اقتصادی پژوهش مولد (کتاب الکترونیکی پژوهش مولد و ماندگار + وبینار کیمیاگری پژوهش)
درس‌های هدیه از بسته‌های جامع کیمیاگران پژوهش
به ارزش ۵۰۰ هزار تومان
به صورت هدیه دریافت می‌نمایید. 
پکیج آموزشی فوق‌العاده ارزشمند پژوهش مولد

با بکارگیری این پکیج آموزشی، مبانی و اصول پژوهش مولد و تاثیرگذار را خیلی عمیق، جامع و به زبانی بسیار ساده و آهان‌برانگیز می‌آموزید طوری که در پایان آموزش‌ها عاشق پژوهش می‌شوید چون درمی‌یابید پژوهش با آن چیزی که در کتاب‌ها و کلاس‌های روش تحقیق آموخته‌اید متفاوت است و چقدر رنگ و معنا دارد!

با تهیه این پکیج آموزشی دانلودی موارد زیر را دریافت می‌‌نمایید:

  • یک نسخه الکترونیکی کتاب پژوهش مولد و ماندگار
  • فایل ورد کاربرگه‌های کتاب (شامل ۲۰ کاربرگه دانلودی)
  • فیلم وبینار کیمیاگری شامل ۴۷ دقیقه آموزش ویدئویی خالص درباره چگونگی تبدیل یک پژوهش نچسب و بی‌کاربرد به یک پژوهش مولد و ردنشدنی (شامل چهار ویدئو آموزشی دانلودی)
  • چهار کاربرگه (کتاب کار) بسیار کاربردی که شما در مسیر انجام، ارزیابی و هدایت صحیح پژوهش خودتان و دانشجویان یا همکارانتان قدم به قدم هدایت می‌کنند (این کاربرگه‌ها در قالب فایل ورد دانلودی در پایان هر ویدئو ارائه شده‌اند)
  • درس‌های هدیه از دوره جامع کیمیاگران پژوهش به ارزش ۵۰۰ هزار تومان که دانش عملی درباره چندوچون طراحی، اجرا و ارائه جذاب پژوهش در اختیار شما قرار می‌دهند (بیش از ۱۰ ویدئو آموزشی دانلودی)

** بلافاصله پس از تهیه این پکیج آموزشی فوق‌العاده ارزشمند به تمام موارد فوق دسترسی آنی دارید و می‌‌توانید محتویات آن را دانلود نمایید. پس از تکمیل سفارش، کافی است از اینجا وارد حساب کاربری خود شوید و به بخش دانلودها مراجعه نمایید.

ارزش واقعی پکیج: ۶۵۰ هزار تومان
پیشنهاد بسیار ویژه به مدت محدود: ۹۸ هزار تومان