استاد روش تحقیق هستید

دوست دارید دانشجویان‌تان پژوهش‌های کاربردی و به دردبخور انجام دهند، تلاش خود را می‌کنید اما بنا به دلایل مختلف دانشجویانتان کارهای کپی پیست به شما تحویل می‌دهند و یا در نهایت از پژوهش‌شان اثری افتخارآفرین و پرنشر تولید نمی‌شود.

می‌دانید که ایرادات اساسی در شیوه طراحی و اجرای پژوهش‌شان وجود دارد اما نمی‌دانید چگونه دانشجو را به چالش بکشانید به گونه‌ای که به آهان برسد و ایرادات کارش را برطرف کند. واقعا دلتان می‌خواهد با یاد دادن درست‌پژوهی هم از کارتان بیشتر لذت ببرید و هم کارنامه حرفه‌ای‌تان را درخشان‌تر کنید. اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟

کتاب پژوهش مولد و ماندگار با درنظرگرفتن این چالش ها نوشته شده است.

این کتاب به شما کمک می‌کند به جای آموزش صرف مبانی و مفاهیم روش تحقیق، با استفاده از رویکرد ساخت‌گرایی (constructivisim) پژوهشگران را وارد فرایند ساخت دانش روش‌شناختی کنید. به آنها کمک کنید متناسب با موضوع و بافت پژوهششان، درباره روش‌ها و ابزارهای پژوهش بخوانند و بنویسند، منابع هسته پژوهش خود را تشکیل دهند و در موضوع خود دانش روش‌شناختی‌ای تولید کنند که چگونگی خوب پرسیدن در آن موضوع را آموزش ‌دهد. و از سرجمع چنین خروجی‌هایی می‌توانید به عنوان محتوای آموزشی بومی برای آموزش‌های بعدی خود در درس روش تحقیق استفاده نمایید.

می‌خواهم کتاب پژوهش مولد و ماندگار را سفارش بدهم

برای استفاده حداکثری از این کتاب

دستورالعمل مندرج در ص ۵۶ کتاب را دنبال بفرمایید. از دانشجویانتان بخواهید این کتاب را مطالعه و دستورالعمل مندرج در ص ۵۱ آن را دنبال کنند. با این کار، تدریس و هدایت دانشجویان برایتان لذت بخش می شود.

 

2 دیدگاه‌
  1. Ahmad می‌گوید

    سلام خانم دکتر
    میشه در خصوص RDSاستراتژی توسعه منطقه ای و مزایای استفاده از آن توضیح بفرمایید.

    1. دکتر مریم نظری می‌گوید

      سلام خیر
      این مشق شماست لطفا گوگل و مطالعه بفرمایید

دیدگاهی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.